Lekker op de bank: het kussen experiment




T-shirt wordt kussen

Een aantal jaar geleden had Stijn dit t-shirt met leuke lettertypen. Ik ben dol op typografie en kon daarom dit shirt, toen hij Stijn te klein was, niet zomaar weg doen. Ik had eens ergens gelezen dat Club Geluk van oude t-shirts leuke kussens maakte en dat vond ik een superidee. Met het voornemen om dat te gaan doen, legde ik het in de kast. Nu is het er dan eindelijk van gekomen. Voorzichtig gekeken hoe ik zoveel mogelijk van de voorkant kon gebruiken, ben ik gaan knippen. Dit in combinatie met een groene stof onder de naaimachine door, is dit het resultaat.

Een kussenhoes en geometrie

Helemaal in de ban van geometrische vormen en Dazzle painting door Oh Marie! begon ik aan kussenhoes 2. Met afplaktape, kwastjes en textielverf kon ook dat expiriment beginnen. Nadat ik had gekeken hoe ik de driehoeken ongeveer wilde laten zweven, ben ik begonnen met het afplaktape te plaatsen. Daarna met de textielverf en kwasten aan de haal gegaan. De kussenhoes is kerrygeel en met de kleuren paars, groen en blauw de vlakken aangebracht. Omdat deze kleuren ook in het t-shirt kussen terugkomen vind ik het een stoer geheel geworden. Je hoort het al... ik ben helemaal blij met het eindresultaat.





Reacties

  1. Wat zijn ze goed gelukt! Wat kun je dan blij zijn he? Smaakt vast naar meer, Lieve groeten Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk weer... staan super op je bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn tof geworden! Vooral met die letters, zó mooi :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan Liza!
    Ik ben weer geinspireerd door je kunsten.
    Thanks :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk gedaan!! Staat top!

    Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten