D.I.Y.: Tulpjes van tafelzeil


De meeste van deze tulpjes maakte ik een aantal jaar terug voor Koninginnedag. Van de week heb ik ze weer tevoorschijn gehaald en gisteren heb ik ze fris en fruitig op onze vensterbank gezet. Klaar voor Kroninginnedag!

Ik maakte er nog een paar extra, zodat ik er een uitleg bij kan geven. Wil je het ook proberen? Hieronder volgt een werkbeschrijving:


1.
Teken op de achterkant van het tafelzeil de vorm van een tulp. Vouw het tafelzeil dubbel en knip de tulp uit. Je hebt nu 2 dezelfde tulpjes.

2.
Leg de uitgeknipte tulpjes andersom op elkaar (met de print naar buiten) en naai het tulpje dicht tot aan het laatste puntje (zie gele streeplijn).

3.
Vul het tulpje op met een klein beetje kussenvulling en naai daarna het laatste stukje dicht.
Let op! Laat een klein stukje open aan de onderkant. Hier prik je later een stokje in.

4.
Zaag een aantal (bamboe) stokjes op de gewenste maat en verf ze eventueel groen. Steek een stokje in een tulp en prik ze in b.v. oase in een pot.

Veel plezier!

Reacties

Een reactie posten