D.I.Y.: Mini kaarshouders


Wie wat bewaart die heeft wat wordt er weleens gezegd en dat is bij regelmatig het geval. Onder dit mom is ook deze D.I.Y. ontstaan.

Een (flink) aantal jaar geleden kreeg ik een leuk en kleurrijk pakket van Knoop Product. Een onderneming waar mensen met een afstand van de arbeidsmarkt werkten en leuke producten maakten zoals b.v. kaarsen. In dit pakket zaten ook dunne mini kaarsjes. De kleurtjes vond ik meteen geweldig, maar had niet zo een passende houder dus verdwenen deze kaarsjes in de kast.

Een aantal jaar geleden zag ik bij het Kruidvat een pot met reuze kralen staan. Super leuke kleurtjes en enige tijd later zag ik ze in de afprijshoek staan en zwichtte ervoor. Wat ik er mee ging doen wist ik niet, maar ik voelde potentie, maar je voelt hem al aankomen, ook deze kralen verdwenen. Niet in de kast, maar op zolder.
Laatst met het opruimen bedacht ik me, dat ik misschien een kinderdagverblijf er blij mee kon maken, maar zover kwam het niet.

Een paar weken geleden kwam ik de mini kaarsjes weer tegen in de kast en ik wilde ze nu toch wel een keer gaan aansteken. In de schuur vond ik een plankje waar ik bedacht wat gaten in te boren en ze er met zijn allen in te zetten, maar het plan bleef liggen... tot deze week.
Afgelopen donderdag wist ik het ineens. De vergeten reuze kralen kwamen van zolder. Deze kralen hebben een relatief groot gat en voor ik het wist had ik mini kaarshouders gemaakt.
De kaarsjes passen niet 1 op 1 in het gat van de kraal, maar door heel voorzichtig met een aardappelschilmesje een randje van de onderkant te weg te snijden pasten ze wel.

Het geeft wel een beetje rommel van kleine stukjes kaarsvet, maar ook hier ontstond weer een confetti momentje zoals jullie hierboven kunnen zien.


Inmiddels zijn de kaarsje bijna opgebrand, maar het ziet er nog steeds uit als een feestje.

Heb jij weleens zoiets uitgeprobeerd of wil je het uitproberen? Wees voorzichtig en zorg vooral dat het stevig en stabiel staat.

Ben je op zoek naar dit soort kralen? Kijk dan eens hier volgens mij zijn dit vergelijkbare reuze kralen.

Fijne dag en tot de volgende keer!

Reacties