D.I.Y.: Kerstboom op plaat


De grote krans, welke ik in de vorige post liet zien, hangt  inmiddels een paar weken in de etalage te pronken. Ik vond het perfect hangen, maar ik wilde er nog iets aan toevoegen. Het was me nog net iets te leeg en ik wilde nog wat lampjes toevoegen. Van zolder haalde ik een houten plaat die al eens eerder in de etalage had gestaan en ging hiermee aan de slag.

Op de plaat wilde ik een kerstboom verven en daar kerstlampjes in schuiven. Ik begon iets te onbezonnen. Nadat ik met potlood snel een paar lijnen had getekend, ging ik gelijk gaten boren waar de lampjes ingeprikt zouden worden. Maar na het boren bedacht ik dat een boom verven het niet zou worden.
Zaterdagmiddag had ik op de markt een bos dennengroen meegenomen en zag daarmee een oplossing. Ik knipte een takje af en zette deze op 2 plekken vast aan het bord. Ik haalde het draad door een geboord gat, haalde het draad om de tak en ging terug met de naald door hetzelfde gat en trok het draad stevig aan om vervolgens naar het volgende gat te gaan. Voor het vastzetten volgde ik de boor lijnen.


Nadat ik alle 'lijnen' had gevuld met een takje ging ik verder met de lampjes. De lampjes duwde ik via de achterkant van het bord naar voren tussen het groen door.


En klaar is onze etalage kerstboom.


De krans werd een beetje verschoven en de tekst 'Joy to the world' kreeg een andere plek. Aan de krans voegde ik nog een kleine vogel en wat sterren toe en...

mijn etalage geluk is weer compleet. Vanavond nog even een 'by night' foto maken als de lampjes in de kerstboom stralen.

Fijne dag en tot volgende keer!

Reacties

Een reactie posten