D.I.Y.: Confetti proost glaasjes

Het is bijna zover, dat we samen proosten op een mooi nieuw jaar. Om het glaswerk een vrolijke en feestelijke twist te geven, kun je er b.v. een paar vrolijke stippen (= confetti) op zetten. Op een champagne glas of op een gewoon glas het maakt niet uit het ziet er al snel uit als een feestje.

Afgelopen zomer werd ik 50 en wilde ik feestelijke glazen die ik als souvenir na het feest mee kon geven. Ik verzamelde van alles bij de kringloop en haalde mijn Stipstijl stokjes en porcelein verf uit de kast en zo ontstond er feestelijk glaswerk.

Om de porcelein verf af te bakken in de oven heb ik het bij de glaasjes als volgt gedaan:
- glaasjes na het stippen in koude oven gezet.
- oven voorverwarmen op temperatuur zoals op etiket van de verf staat.
- zodra oven is voorverwarmd het aantal minuten op etiket aanhouden om de verf af te bakken.
- glaasjes laten afkoelen in de oven.

Om te stippen kun je ook ander materiaal gebruiken. Nienke van Stipstijl laat hier zien waar je nog meer mee aan de slag kunt gaan.

Voor mijn verjaardagsfeest verzamelde ik ook lege groentepotjes en ook deze werden van een aantal stippen voorzien. In de deksel boorde ik voorzichtig een aantal gaatjes, zodat je de bloemen makkelijk kan schikken.


In november presenteerde en vierde Nienke haar nieuwe boek: Stippen de Kidseditie. Voor deze gelegenheid stipte ik ook voor Nienke en haar gezin proostglaasjes en vulde het aan met een fles feestbubbels.

Inmiddels staan hier de feestbubbels en glaasjes klaar om te gaan proosten op een mooi nieuw jaar en dat is tevens mijn wens voor jullie: een mooi nieuw jaar vol avonturen, kansen, geluk en goede gezondheid!

Fijne jaarwisseling! 



 

Reacties