Verborgen schat


Soms heb je meer dan je denkt en soms zie je niet wat je hebt, maar als je het dan eindelijk doorhebt dan word je helemaal blij. Dit gebeurde mij van de week.

Vorige week was ik wat aan het opruimen toen ik het berkenstammetje tegenkwam. Deze had ik 2 jaar geleden gekregen samen met een aantal lange takken. De takken had ik al voor van alles gebruikt, maar dit stammetje was ik vergeten. In eerste instantie stond het me na het opruimen in de weg. Daarna dacht ik wat zal ik er eens mee gaan doen totdat er een beeld door mijn hoofd schoot. Iets wat mijn zwager en zusje van de zomer hadden gemaakt van dikke stammen. Van flinke stammen maakte mijn zwager mooie kaarsenhouders waar verschillende kaarsen in pasten. Dat was het idee voor mijn stammetje, maar dan in het klein.


In de schuur ging ik serieus aan de slag met de bankschroef, zaag en boor. De kaarsenhouders zijn niet helemaal recht, maar door een gat van ongeveer 2 cm te boren, kun je de kaars er goed in klemmen zodat deze goed recht staan en voila!



Wel oppassen natuurlijk, want het hout is niet behandeld of zo, dus hoe staat ook al weer op de verpakkingen van kaarsen: kaarsen nooit onbewaakt laten branden.

Gezellig de kaarsjes aan en voor iedereen een fijn weekend!

Reacties

  1. Goed idee !!!
    Heel mooi voor met Kerst (oei, ik denk al weer ver vooruit...) de tafel te versieren !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg gaaf!! Een hele goede sfeer en dan zo ineens heb je het!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je erbij waarschuwt. Niet brandend, bij daglicht is het ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Liza!!! Ik heb ook nog een stuk liggen en je geeft me hierdoor een idee om dat er ook van te maken. Bedankt voor het delen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O Liza wat leuk weer! Ik vind het altijd zo leuk om je eigengemaakte dingen in je huis/kamer terug te zien. Heb jij dat ook? Dat je dan om je heen kijkt en allemaal zelfgemaakte dingen ziet. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, dus zo moet dat. Echt heel erg leuk en super gezellig met die gekleurde kaarsen!
    Leuk dat je meegaat naar de DDW, gezellig :))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi en een lekker gevoel van trots als het gelukt is! Mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Ik geloof dat er hier in de schuur ook nog een mooie tak staat. Ik ga zeker eens vaker op jouw blog kijken.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super zijn ze!!
    Kom zodra ik een gaatje vrij heb meteen langs ;).
    X Arja
    Zwart, wit & hout

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk Liza! Heerlijk gevoel hè, zelf zoiets leuks maken? Lekker low budget ook. Ik hou ervan! Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauwww! Heel erg leuk!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten