Operatie Pompoen


Toen ik een paar weken terug aan de slag ging en inspiratie opdeed voor mijn Haloween post voor Moodkids, begon Stijn er helemaal zin in te krijgen. Hij wilde dit jaar met een echte pompoen aan de slag. Bij ons in de straat staan bij een huis enorme pompoenen te koop waarvan wij er één kochten. Het was een ontzettend zwaar ding, maar ja alles voor je kind :)



Het werd een hele operatie. Om te starten schakelde Stijn hulp in van Koert.
Eerst voorzichtig met een goed scherp mes het dakje los snijden.
Daarna met een grote lepel/soeplepel de pompoen uithollen en de goede inhoud in bakjes doen voor Oma Marianne, want die er soep van ging maken.


Nadat de pompoen uitgehold was (wat een werk was dat), tekende Stijn het gewenste gezicht erop, hiervoor had hij inspiratie opgedaan bij Pinterest, en ging weer met het mes aan de slag.
Dezelfde avond stond onze Happy Pumpkin glimlachend op onze buitentafel.

Fijne dag!


Reacties

  1. Prachtig! Ik vind het nogal pittig; het uithollen en snijden, omdat de pompoen (en het vruchtvlees) zo hard zijn. Het resultaat is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk hé, maar super leuk als het klaar is met een lichtje erin! En dan pompoensoep, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elk jaar denk ik eraan om zo'n pompoen te maken, en elk jaar bedenk ik me... ik krijg het gewoon niet gesneden.. Ik heb al moeite genoeg er eentje in stukken te versnijden voor soep, laat staan zo'n kunstwerkje er van maken !
    Jij moet dus wel héél sterke hulp gekregen hebben :-) !
    En PS - hij ziet er super grappig uit, je pompoen ;-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg!! Ik neem het me ook elk jaar voor om te doen maar ja...... nu ben ik extra gemotiveerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog nooit gedaan, maar ziet er superleuk uit!
    En als je iets anders wilt dan soep van oma dan kan ik je echt het recept voor de pompoenkruidcake van Effie Maakt aanraden, heerlijk! Wij maken die in de herfst heel vaak.
    Alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukerd! Dat staat vast erg gezellig op de buitentafel..
    Tijn heeft ook al helemaal zin in vrijdag, dan gaan de kindjes hier in de wijk langs de deuren voor een Trick or Treat :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten