In huis: Spelen met kleur en naald


Heerlijk vind ik het om in huis te spelen met kleur. Een van de meest voorkomende wisseltruc in ons huis is toch wel andere kussens op de bank. Dit zorgt snel voor een andere sfeer in huis. Het ene kussenhoesje in de kast in en het andere eruit.
Wat ook leuk is om te spelen kleur en haaknaald. In gewenste kleuren haak je je eigen accessoires. Met een prachtig patroon is het, met welke kleuren dan ook, al snel een feestje in huis.


Voor de herfst/winter koos ik voor alleen groen- en blauwtinten in huis en haakte en breide ik een paar nieuwe hoezen. Ook de knoppen van het dressoir moesten er aan geloven. Zo haakte ik hier hoesjes omheen van het overgebleven wol. Voor ik het wist was er door deze kleuren een bepaalde rust in huis.


Maar na de kerst begint het bij mij weer te kriebelen en wil ik weer wat meer kleur in huis. Naast wat oude kussenhoesjes haalde ik ook de haaknaald uit de kast. ByHaafner had ik al eens dit patroon gebruikt voor een kussenhoes en was ik gecharmeerd van het gebruik van de popcornsteek. Naast dit patroon vond ik ook het Smitten patroon. Ook in dit patroon komt de popcornsteek terug. Ik gebruikte het Smitten patroon maar, omdat het vierkant niet groot genoeg was voor een kussen probeerde ik zelf het e.e.a. met de popcornsteek en stokjes uit, zodat het vierkant groot genoeg werd voor een kussen. Na verschillende keren het uitgehaald te hebben is dit het eindresultaat en wat ben ik er blij mee.


Om te laten zien hoe leuk het is om te spelen met kleur en haaknaald zie je hierboven hoe verschillend het Triangle kussen is wat ik maakte met het patroon van MaRRose.


Hierboven zie je nog eens het eindresultaat van mijn roze kussen. Het middelste deel is het Smitten patroon van ByHaafner en daaromheen kwam mijn eigen popcorn experiment.
De blauwe hoes maakte ik volledig aan de hand van dit patroon van ByHaafner. Echt een aanrader. De popcorns zorgen voor een mooi reliëf wat je zelfs op afstand nog ziet.

Hebben jullie nog favorieten op haakgebied? Ik laat me graag inspireren...

Fijne dag nog!

Reacties

  1. Dat een na laatste kussen op de stoel, de groen met roze is ook echt prachtig! Heb je die ook zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja deze heb ik met dikke naalden gebreid met de gerstekorrel 2 toeren 2 recht daarna 2 averecht na 2 toeren laat je het verspringen.

      Verwijderen
  2. Zo ;euk om zelf de kleuren te kunnen bepalen, Dan heb je echt plezier van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Liza, heerlijk he om bezig te zijn met veranderen in huis! De kussentjes veranderen hier ook ieder seizoen :) Wat een prachtige patronen heb je gehaakt met een geweldige kleurencombi! Ik ben een grote deken aan het haken van dit patroon van een babydekentje http://crejjtion.com/pattern/diamanti-blanket/. Ook leuk van dit patroon kussentjes te haken denk ik....maar eerst moet de deken af ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten