D.I.Y. armband: Zon, zee en zeemansknopen


Enige tijd geleden werd ik door Marlous van Oh Marie! gevraagd om mee te denken over een D.I.Y. voor het nummer Ahoy Marie! Na het e.e.a. uitgewerkt te hebben, kon ik Marlous 3 voorbeelden laten zien. Voor het nummer werd uiteindelijk gekozen voor de plantenhanger. Ik heb ook in mijn post Oh Marie!: D.I.Y. belooft om de andere 2 als tutorial te laten zien. Vandaag de tutorial van de zomerse armband met zeemansknopen. Hieronder zie je in beeld en tekst hoe ik deze armband maakte.


1.
Meet  je pols op. Bereken de omvang in centimeters x 2, want het wordt een dubbele armband. Ik gebruikte ongeveer 75 cm lint. Vouw het lint dubbel en haal aan 1 kant de gesp/slotje erdoor en stik het lint vast.

2.
Rijg de knopen aan het lint. Omdat je dubbel lint hebt, rijg je de knopen de ene keer aan lint 1 en de volgende knoop aan lint 2. Zo verspringen de knopen en dat geeft een speels effect. In het midden en aan het eind rijgde ik allebei de linten door een wat grotere knoop. Het is even prutsen, maar wel mogelijk. Je vouwt de beide linten zo klein mogelijk en rijgt de knoop aan de linten.

3.
Maak je gebruik van een gesp dan ben je nu klaar! Maak je gebruik van een slotje, dan kun je aan het uiteinde een ring verwerken. Zo heb je de uiteinden netjes weggewerkt en misschien draagt het wat prettiger.

Voor vragen ... confetti.happiness@gmail.com.


Veel plezier!

Reacties

Een reactie posten