Dossier macramé


Vorig jaar kwam ik bij Frankie het e.e.a. tegen om zelf je plantenhanger te maken. Ik begon gelijk te glimlachen, want geboren in de jaren 70, weet ik nog als de dag van gisteren hoe we van die hangers in huis hadden. In januari kwam ik ze op het blog van 101 woonideeen weer tegen. Nu begon het toch te kriebelen. Dit wilde ik ook proberen. Toen ik ook nog werd gebeld door een vriendin met de vraag of ik kon macrameën snap je het wel. Mijn onderzoek startte: dossier macramé. Eerst een bezoekje aan de bibliotheek om daarna via internet verder te gaan. Samen met de gevonden info op internet en het boekje 'Alles over macramé '(echt jaren 70, had een bekende van me nog in de kast staan) ben ik voor gaan zitten. . Ik wist al wel dat ik aan de onderkant van de pot niet een knoop wilde met losse touwtjes, dus begon ik eerst met het rondhaken van een bodem om vanaf daar te beginnen met knopen.

Het was echt een ontdekkingsreis (of misschien het wiel opnieuw uitvinden), maar het macramé virus heeft me in de greep. Door vrolijke kleuren (een beetje fluor hier en daar) te gebruiken, is dit het resultaat. Na nog wat combinaties van macramé en haken uitgeprobeerd te hebben werd het helemaal een fijn resultaat.

Wil je het ook gaan proberen:




 













Reacties

  1. Ik zag ze al voor het raam hangen en dacht, wanneer komen ze op je Blog..... Ja, dat krijg je als je zo'n fanatieke Blogger ben. gr. L=

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Liza, helemaal leuk... had ze ook al gespot voor je raam ^_~ echt helemaal leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat gezellie staat dat! ik zag het bij 't schaap in mokum ook al voorbij komen.Geweldige serie; direct terug in de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit Liza.
    Mooi kleurgebruik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt! Ik was juist op zoek naar patronen! Heb het in de jaren zeventig op school (en club volgens mij) geleerd. Maar dat is toch wel lang geleden....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten