D.I.Y.: Tekst of afbeelding op hout


Een tekst of afbeelding op een houten plankje of doosje, dat maak je gewoon zelf. Ik heb dit al verschillende keren gedaan en van het resultaat wordt ik elke keer weer blij. Met een houten plankje, een tekst of afbeelding (gespiegeld) geprint met de laserprinter en Heavy Gel Medium maak je een origineel item. 

Een tijdje terug kocht ik houten doosjes bij de Xenos en maakte voor de verjaardag van Koert en voor de Oma's van Stijn en Juul een verrassingsdoosje met een zelf gekozen tekst.


Ik gebruikte:
- Heavy Gel Medium, Amsterdam (b.v. bij www.verfijndveenendaal.nl)
- kwast
- Tekst of afbeelding gespiegeld geprint met laserprinter
- b.v. houten plankje of doosje (Xenos)
- bakje water.

Zo maak je het:
- Smeer het oppervlak in met Heavy Gel Medium.
- Leg de (gespiegelde) laserprint op zijn kop op het oppervlak.
- Wrijf goed over de gehele print, zodat het goed kan hechten.
- Laat het geheel goed drogen (kan een paar uur duren).

Is het geheel droog, dan kun je voorzichtig met behulp van een klein beetje water de bovenste laag van het papier er af rullen/rubben. Dit is misschien een vervelend klusje, maar hiervoor neem hiervoor de tijd.


Dit idee is ook leuk als afscheidscadeau voor b.v. de Juf of Meester. Je kunt het doosje met van alles vullen. Voor Koert zijn verjaardag vulde ik het doosje met verrassingsthee en maakte hiervoor onderstaande verpakkingen.

Wil je deze verpakking voor verrassingsthee ook gebruiken, klik op onderstaande afbeelding, klik op de rechtermuisknop en sla de afbeelding op. Open Word, zet de marges op minimaal zodat je de afbeelding op A4 formaat kan plaatsen en printen maar.
Lukt dit niet... stuur gerust een mail naar confetti.happiness@gmail.com en je het als pdf bestand.



Nadat je bovenstaande hebt geprint, knip je het uit en plak je het om een theezakje heen en de verrassingsthee is klaar.

Ook maakte ik een stoer 'Niet Storen' bordje en...

bloemige schilderijtjes. Met een beetje fantasie zijn de mogelijkheden zijn enorm.

Ik wens jullie een fijne dag toe en tot een volgende keer!

Reacties

  1. Wat enorm leuk gedaan Liza. Ik wil dit ook een x gaan maken. Wat ben je toch enorm creatief. Lieve groet, Linda - hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten