Haken: Wandvaasje


Hoi allemaal,
Daar ben ik weer eens in bloggersland. Het is bijna een jaar geleden, maar het plan is om hier weer wat vaker te verschijnen. Ideeën genoeg dus daar ligt het niet aan en ik dacht met een leuk en eenvoudig haak idee binnen te komen: een wandvaasje

Wat heb je hiervoor nodig:
- lege verpakking van (kunstgebit) reiningstabletten.
- (restjes) katoen b.v. Coral Durable, Must-Have Yarn & Colors, Catana Sachenmayr.
- haaknaald 2,5 mm.

Misschien denk je nu deze tabletten heb ik nog niet nodig voor mijn gebit, maar heb je iemand in je omgeving die zo'n verpakking voor je kan bewaren.  Ik heb ze zelf ook nog niet daarvoor nodig, maar ik gebruik ze regelmatig voor het reinigen van mijn vazen en bewaarde ik deze verpakking met in het achterhoofd om deze hiervoor te gebruiken.


Zo haak je het wandvaasje:

Maak een magische ring en haak in deze lus 6 v.

Toer 1: Haak 2 vasten in elke vaste van de vorige toer. – 12 v

Toer 2: *haak 1 v, 2 v ; v van vorige toer.  Herhaal * tot einde van deze toer.  – 18 v

Toer 3: *haak 1 v, 1 v, 2 v; in v van vorige toer. Herhaal * tot aan einde van deze toer. - 24 v

Toer 4: haak nu 1 rij v in de achterste lus van v van vorige toer.

Toer 5 t/m 55 (of iets meer): haak 1 v door beide lussen van v van vorige toer.

Je kunt de indeling van jouw wandvaasje net zo indelen met kleuren zoals jij wilt of heb je het geheel liever in 1 kleur, dat vind ik nu zo leuk aan het zelfmaken. Op deze manier blijft ieder wandvaasje uniek. 

Ben je aan het einde gekomen, haak nog een hang lusje door een paar lossen te haken en deze met een halve vaste een paar steken verder vast te zetten.
Werk de draad af om vervolgens de lege buis in het haakwerk te schuiven en jouw wandvaasje is klaar voor gebruik.

Hoewel ik zelf helemaal blij word van het wandvaasje en er hiervan nog meer ga maken, ben ik erg benieuwd of jullie het wat vinden. Laat het gerust hieronder weten.

Fijne dag Allemaal!

Reacties

  1. Super gaaf! Complimenten voor weer een super leuk idee ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk bedacht om het met deze buisjes te doen, ipv een glazen reageerbuisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nicole @studio_nicnol30 mei 2022 om 12:46

    Echt heel tof dit!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten