Haak eens een plant

De afgelopen paar jaar heb ik me al een aantal keer gewaagd aan het haken van een plant. Er gaat natuurlijk niets boven een echte plant, maar het resultaat van een gehaakte plant is verrassend leuk.
Het begon in 2017 met de... 


Sanseveria. Als haakproject voor CraftKitchen ging ik dit experiment aan. Ik haakte het garen om ijzerdraad heen en zo kreeg mijn idee vorm. Door om ijzerdraad heen te haken, kun je naderhand de bladeren naar wens vormen en lijkt het net een echte plant.


Naast de Sanseveria haakte ik ook een Pilea. Ook hier maakte ik gebruik van ijzerdraad. 
Door 2 verschillende maten blad te haken, kreeg ook dit plantje een speels en natuurlijk effect.

De volledige werkbeschrijving van de Sanseveria en de Pilea vind je hier terug bij CraftKitchen.nl


Vorig jaar haakte ik voor Durable Yarn het Erwtenplantje en de...

Echeveria. De werkbeschrijving van deze 2 planten vind je hier terug bij Durable Yarn



Vorig jaar zomer kronkelde er weer wat ideeën door mijn hoofd. Ik nam de benodigde materialen mee op vakantie en probeerde wat uit. Na de vakantie liet ik het voor wat het was, maar de afgelopen week maakte ik het af en zo haakte ik een heuse Zaagcactus. Ook bij de Zaagcactus haakte ik om ijzerdraad heen waardoor er een nerf leek te ontstaan zoals mijn echte Zaagcactus heeft.
Deze week kon je mijn Zaagcactus bewonderen op CraftKitchen.nl. 

Ben je nieuwsgierig hoe ik deze plant maakte, kijk dan hier voor de volledige werkbeschrijving op de blog van CraftKitchen.nl. 

Mocht je over 1 van deze planten een vraag hebben, laat het me gerust weten via confetti.happiness@gmail.com .

Reacties

Een reactie posten