Ooh kom maar eens kijken...

 

Ooh kom maar eens kijken wat voor een leuks je voor dit Sinterklaas feest kan maken.
Misschien had ik dit iets eerder moeten plaatsen, maar ik kan je garanderen, dat de meeste d.i.y.'s in een handomdraai zijn gemaakt.

Hierboven zie je 1 van mijn laatste CraftKitchen projecten. Vrolijke cadeauzakken met een letter of leuke tekst. Hoe ik deze maakte, laat ik je hier zien. Eigenlijk kunnen deze cadeauzakken het hele jaar, want hoe leuk en persoonlijk is deze cadeuazak en prima als gymtas te gebruiken of leuke dingen in bewaren.


De letters op de cadeauzakken zijn van Flex Folie. Dit folie is in veel kleuren te krijgen en je kunt er zulke leuke dingen mee doen. Ik zal er nog eens een ander blog over schrijven.


En dan de Sint cadeau label envelop. Deze maakte ik heel wat jaartjes geleden (zie mijn 1e logo:-) en ik word er nog steeds vrolijk van. Deze zijn heel eenvoudig uit te printen en in elkaar te zetten. Eenmaal uitgeknipt en in elkaar geplakt, stop je er een gedichtje of  ander leuk briefje in en je verrassing is compleet.




Om deze Sint cadeaulabel envelop te kunnen printen klik je op bovenstaande afbeelding... klik op rechtermuisknop en sla het plaatje op. Je kunt dit plaatje vervolgens importeren in b.v. Word en vergroten naar het A4 formaat en uit te printen op (bij voorkeur iets steviger) papier.



Ook de brief van Sinterklaas is een favoriet. Een gouwe ouwe en wordt nog jaarlijks gebruikt. Om ook zo'n brief te maken heb je het volgende nodig...


klik op bovenstaande afbeelding, klik op rechtermuisknop en sla het plaatje op. Je kunt dit plaatje vervolgens importeren in b.v. Word en eventueel vergroten naar het A4 formaat om daarna uit te printen op  papier. Tip!! Voor een geloofwaardig effect print deze afbeelding ook op de achterkant. 

Als lettertype gebruik ik Blackadder. Dit lettertype lijkt alsof Sint de brief met een speciale pen heeft geschreven. Dit lettertype kun je hier via Dafont krijgen als free font.




En dan de kruidnoten uitdeelzakjes. Deze maakte ik samen met toen nog een stuk kleinere Stijn en Juul.
Deze printable ontwierp ik voor Moodkids en is nog altijd hier terug te vinden. 
Ook dit is een d.i.y. in een handomdraai. Printen, knippen en plakken en de zakjes vullen en klaar.



En dan als laatste deze. Bij een feest hoort confetti en bij een Sint feest enk ik aan kruidnoten confetti. Ook deze printable ontwierp ik voor Moodkids en je vindt deze samen met de werkbeschrijving hier.


En wat je met zo'n kruidnoot nog meer kan doen, hoor ik je denken... nou gebruik ze als cadeaulabel of maak er een slinger van. Ook dit is een d.i.y. in een handomdraai.

Zo en nu weer verder. Ik wens jullie een hele fijne dag en Sint tijd!

Reacties

  1. Wij vieren hier dit jaar geen Sinterklaas (meer) maar je ideeën zijn super!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke dingen allemaal, en ook heel goed te gebruiken in een huis zonder gelovigen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten