Dip Dye en lusjes project


De afgelopen weken was ik met 2 projecten tegelijk bezig en dat was leuk druk en spannend, want pakt het uit zoals je hoopt.

Ik begin altijd met een inspiratieplan voor mezelf maar ook voor de mensen achter de schermen, want die willen wel weten wat je van plan bent en welke materialen je denkt nodig te hebben. Vanuit Kembo (mijn oude baan) ben ik gewend presentaties te maken en daarom maak ik eigenlijk altijd een mini presentatie, want op deze manier is het al snel duidelijk voor iedereen wat het plan is. Plan 1 was een buitenkussen met een soort dip dye effect. Ik maakte, om verschillende kleurcombinaties te laten zien, iets wat leek op een patroon, maar uiteindelijk ging freestyle breien. Gelukkig werkte het plan zoals ik hoopte en er ontstond een kleurverloop waar ik gelukkig van werd.


Nadat de gebreide lap werd afgewerkt als kussenhoes vulde ik de hoes met een stuk schuimrubber zodat het een fijn zitkussen werd voor buiten op de tuinstoelen. Maar vul je de hoezen met een 40 x 40 cm binnenkussen dan is het een fijn kussen voor binnengebruik. Mission completed zou je denken...


maar er moesten ook foto's gemaakt worden. Ook deze keer werden er weer capriolen uitgehaald om zo duidelijk mogelijke foto's te maken (met mijn mobiel). Gelukkig was het voorjaarsvakantie en had ik mijn lieftallige assistente Juul bij me die ik vanaf het balkon instructies kon geven.
Het was koud, maar gelukkig droog. De volgende dag sneeuwde het dus hadden we deze klus op tijd geklaard.



Het 2e project was voor Durable. We hadden het over een vloerkleed van Durable Macramé garen gehad en ik maakte weer een inspiratieplan. Geïnspireerd door de trendcollage Reconfigured van Marieke de Ruiter van Trendsenses maakte ik een ontwerp. Vlak daarvoor haakte ik de wandhanger uit het boek van Annemarie van Studio Hip en Stip en leerde ik uit haar boek de lussteek. Enthousiast geworden door de lussteek wist ik dat ik deze steek wilde gebruiken voor het ontwerp voor dit vloerkleed gebruiken.


Een aantal bollen verder had ik een hoogpolig vloerkleed gehaakt met een afmeting van ongeveer 100 x 70 cm.



Ook dit project werd weer 'vakkundig' op de kiek gezet :-).
Met dank aan Thea Reedeker waar ik het huis en meubels van mocht lenen was ik helemaal in mijn nopjes met het eindresultaat.

Wil je ook aan de slag? De werkbeschrijving van het Dip Dye kussen vind je hier bij CraftKitchen.nl.
De werkbeschrijving en het patroon van het vloerkleed vind je hier bij Durable.

Fijne dag allemaal en tot een volgende keer!

Reacties

  1. Mooi Liza, ik heb hier nog mijn bollen Durable liggen en elke keer denk ik wat zal ik maken (als ik het vloerkleed en babytruitje af heb)... Ik ben nu helemaal geinspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig mooi gemaakt Liza en erg professioneel in beeld gebracht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha, al die capriolen die je uithaalt om een mooie foto te maken. Maar het staat er echt prachtig op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk!! fijne tweede paasdag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents thanks for sharing.
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten