Voetjes van de vloer


Op mijn haaklijstje stond al een tijdje de ribbel poef van JipbyJan. Met Sinterklaas kreeg ik de gele Bulky van de Hema die op mijn verlanglijst stond voor dit project. Met de haaktechniek die Janneke gebruikt ontstaat er een stoere uitstraling. Het patroon wordt heel duidelijk omschreven en ook uitgelegd in handige filmpjes.
Het begin was zo gehaakt, maar omdat ik een wat hogere poef wilde en niet precies wist hoe groot/diep het zou gaan worden, stopte ik al snel met mijn haakavontuur. Eerst aan de slag voor een basis poef.

Hiervoor gebruikte ik:
pizza bord
wit tafelzeil
schuimrubber
veel oude kranten
naaimachine


Het pizzabord gebruikte ik voor de omvang van de boven- en onderkant. Dit bord tekende ik uit op het tafelzeil en het schuimrubber. Op het tafelzeil tekende ik de cirkel van het pizzabord iets ruimer uit i.v.m. met het vaststikken met de naaimachine. Ik knipte/sneed een strook in de gewenste hoogte en omvang uit het tafelzeil en schuimrubber wat als zijkant in/van de hoes gebruikt zou worden. Nadat ik de bovenkant en zijkant van het tafelzeil had vast gestikt, stikte ik ook een deel van de onderkant vast. Daarna vulde ik de hoes met als eerste het schuimrubber voor de zijkant. Daarna stopte ik de cirkel van schuimrubber erin om het vervolgens het op te gaan vullen met heel veel proppen krant. Deze tip kreeg ik van Koert, want door deze proppen wordt de poef steviger i.p.v. kussenvulling te gebruiken. Toen het geheel stevig genoeg was, stopte ik de 2e cirkel van schuimrubber erin. Als laatste maakte ik met de hand, naald en draad het laatste stuk bodem van tafelzeil vast en voila...


het haakavontuur kon verder gaan. Toen ik even tussendoor wat anders had gedaan en ik weer terug kwam, keek de poef mij een beetje verbaasd aan :) Het haken ging als een trein en toen de poef af was, konden de voetjes van de vloer.

Wil je ook aan de slag... hier zie je hoe Janneke van JipbyJan een krukhoes en een lage poef maakte.



Reacties

  1. O, wat leuk en goed uitgewerkt, ik kan van mijn stropdassen ook wel een poef op maat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk zo! Ik heb hem (gewoon) in de krukjesvorm gemaakt. Superstoer inderdaad deze 'steek'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat is hij mooi! Word altijd zo jaloers op deze projecten, wil dat ook kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en heerlijk kleurrijk in je huis <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gemaakt en natuurlijk in het Liza geel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten