Let's sparkle and shine bright like a diamond


Een tijdje terug startte ik met een D.I.Y. project voor CraftKitchen.nl. Het leek mij leuk om een outfit te creëren waar je in zou schitteren met de feestdagen. Ik koos voor zilver en ging aan de slag.


Met de weefnaalden 6 mm van Restyle en de zilveren Sparkle van byClaire ging ik als eerste aan de slag. Het eindresultaat werd een schitterende riem om je outfit mee af te maken.

Met de borduurnaald en de zilveren Sparkle bewerkte ik een zwart vest. Het was een vest wat ik nog in de kast had liggen. En dat vind ik dan het leukste, dat je een oud kledingstuk weer nieuw leven geeft door een eenvoudige verandering. Door op één kant verschillende steekjes aan te brengen is het vest niet te schitterend waardoor het niet alleen leuk is voor de feestdagen, maar ook voor de rest van het jaar. De steken die ik aanbracht zijn driehoekjes, Franse knoopjes en sterretjes. De steken hoeven niet perfect te zijn, want door ze nonchalant aan te brengen is het resultaat speels. En zeggen ze niet dat het imperfect het nieuwe perfect is :-)


Naast de riem en het vest maakte ik nog van Restyle glittervilt een eenvoudige clutch/handtas. Misschien niet de stevigste, maar voor een feestje helemaal goed en zelfs een vleugje chique.

De uitleg van deze complete D.I.Y. vind je hier in zijn geheel terug op CraftKitchen.nl.


En dan mijn oude laarzen... Ze werden al een tijdje niet gedragen. Waarom weet ik niet, maar ze bleven al en tijd in de kast staan. Toen ik een eens een lapje leer goud had gespoten, borrelde het idee op om op deze manier mijn oude laarzen een nieuw leven te geven. Omdat ik zelf meer een zilver dan een goud type ben, kocht ik en spuitbus zilververf en besloot dat het er van de week van moest komen. Nadat ik de rand, zool en de hak goed had afgeplakt, kon het experiment beginnen. Wat vond ik het spannend!  Door rustig te sprayen en niet te veel verf op één plek te sprayen had ik in een handomdraai de eerste laars af. Het resultaat is verbluffend. Nadat de verf goed gedroogd was, voelde het leer nog steeds soepel. Nu is het afwachten hoe het geheel blijft zitten, maar...


voor nu ben ik helemaal blij met mijn oude nieuwe laarzen en is mijn outfit compleet.

Zijn jullie er klaar voor of  ga jij nog een oud kledingstuk restylen? Ik ben benieuwd.

Fijne dag nog!

Reacties

  1. Ik ben er altijd klaar voor ;-) Je outfit vind ik 'stunning', helemaal compleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk gedaan. Voor mezelf zou ik uit dit rijtje het vestje kiezen, en dan vind ik het al 'kerst' genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ideeën! Ga ik zeker meenemen! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker weten dat jij er klaar voor bent. Je ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten