Bonjour - Au revoir Ardeche


Hallo allemaal!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier wat van me heb laten horen. Het wordt dus de hoogste tijd voor een soort update en misschien is het leuk om nog even te laten zien waar wij een aantal weken geleden onze zomervakantie door hebben gebracht.

Een dag voordat we op vakantie zouden gaan werd de knoop (eindelijk) doorgehakt. Met de tent en alle toebehoren zouden we richting Frankrijk gaan. De twijfel was alle tijd tussen Frankrijk en Italië en uiteindelijk vertrokken we richting de Franse Ardeche. We vertrokken met regen uit Nederland, maar eenmaal in Frankrijk waren er andere wolken aan de lucht. Prachtige witte dotjes tegen een knalblauwe lucht.
Ter hoogte van Lyon trokken allerlei rare vogels onze aandacht. Prachtige graffiti wat weg had van Angry birds. Later hoorde ik dat deze vogels afkomstig zijn van Birdy kids, een Franse graffiti kunstenaar uit Lyon. Wij vonden ze fantastisch en ze vrolijkte de Autoroute du Soleil behoorlijk op.


We vonden een fijne plek op een camping tussen Pradons en Ruoms. Nadat de tent stond werden gelijk de slingers opgehangen. En dit jaar pakte ik ook de 'ramen' van de tent aan. De raamkrijtstiften kwam ik tegen voordat we vertrokken en had deze bij mijn spullen gestopt. In een mum van tijd bloeide er allerlei zeldzame blommen.


De camping grensde aan de rivier Ardeche en daar kon je ons daar regelmatig vinden. Lekker zwemmen en met je opblaasband met de stroomversnelling mee. Natuurlijk werd er langs de kant gehaakt. Het prachtige patroon van byHaafner had ik meegenomen als mijn zomerproject.

En als je het over de Ardeche hebt, heb je het over kanoën. Op avontuur met de kanoe en op zoek naar Pont du Arc.


Mooie historische dorpjes zoals Lanas, Balazuc, Vinezac en Ruoms hebben we bezocht.



Wat hebben we genoten van de prachtige omgeving in het Franse land.

Au revoir Ardeche!




Reacties

  1. Zie ik daar een opblaasbare Karsten-Tent?
    Heerlijk vakantie verslag wat fijne herinnering bij mij oproept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg direct zin om terug op vakantie te gaan !
    De Ardèche is leuk hé... Gezellig, mooie natuur, vriendelijke mensen (niet die pompeuze fransen van aan de côte d'azur), lekker eten,... Wat wil je nog meer !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig land! En dan jullie tent... SUPER :-)
    En help... is er iemand die mij kan leren haken!?!? Groetjes Marloes XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, als je in de gelegenheid bent om een dagje naar Zwolle te komen?

      Verwijderen
    2. Ja Marloes, dan kom ik ook :-) Jeanette kan heel goed haken en uitleg geven!

      Verwijderen
    3. Hey dames, ik lees dit nu pas (bloos)! Ik heb inmiddels van Liza via de post een duidelijke uitleg ontvangen waarmee ik, als de rust in huize thuis is wedergekeerd, aan de slag ga :-)
      Mocht het dan nog niet lukken... kom ik naar Zwolle ;-)

      Verwijderen
  4. Nou ik ben ook wel toe aan vakantie, vooral na het lezen van deze post. Ziet er echt uit als een prachtige omgeving, zelf ben ik nog nooit op vakantie geweest in Frankrijk en dat moet ik misschien toch maar een keertje doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's maakte je! Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten