D.I.Y. : Bibelotte behang

Vorige week ging ik op bezoek bij Bibelotte in Ede. Ik volg Bibelotte en eigenaresse Jacoline v.d. Meent al enige tijd op Instagram en toen ik las dat ze outletdagen organiseerde, was het voor mij een uitgelezen kans om dit prachtige bedrijf eens van dichtbij te bekijken.



De showroom van Bibelotte heeft verschillende stijlkamers waar veel moois te ontdekken is en je gelijk geinspireerd wordt. Naast de verkoop van kinderbeddengoed, accessoires, wandmeubels en bedden heeft Bibelotte ook een eigen behang collectie. Fijne prints in vriendelijke kleuren welke niet alleen geschikt zijn voor de kinderkamer. 
Mijn oog was al eens gevallen op het behang met de naam Joy. Door de vrolijk geillustreerde bloemetjes is dit behang een feest voor het oog. Op de outletdagen kon je kleine rolletjes behang kopen en zo nam ik, met dank aan Jacoline, een aantal rolletjes mee waaronder mijn favoriet: Joy.
Dit behang ga ik gebruiken als decor voor onze etalage, maar zoals jullie mij misschien kennen, versier ik er ook andere dingen mee en ging ik aan de slag.

Hangvaas

Wat heb je nodig:
- leeg kunstof buisje (multivitamine of gebit reinigstabletten)
- boormachine met een dunne boor
- schaar
- stukje behang
- lijm of dubbelzijdig tape
- naald
- ijzerdraad
- tang

Hoe maak je het:
1. Boor aan beide kanten van het buisje een gaatje.
2. Knip een stukje behang van 12 cm breed en 17,5 hoog (ligt aan hoogte buisje).
3. Rol het behang zo stak mogelijk om het buisje en plak het vast. Hiervoor gebruikte ik dubbelzijdig
    tape.
4. Prik met een naald door het behang een gaatje op de plek van het geboorde gaatje.
5. Prik een stuk ijzerdraad door het eerste gaatje en draai het vast. Je trekt het ijzerdraad door en       
    prikt het ook door het ander gaatje en zet het vast.

De vaas is klaar om opgehangen te worden.

Passepartout



Dit is easy peasy. Je knipt/snijdt een stuk behang op maat van de gewenste fotolijst. Je plakt hierop een kaart/foto en lijst het geheel in.

Papieren wandvaas


Voor mijn werk maakte ik vorige jaar een ontwerp voor de wandvaas wat als d.i.y. in een paaspakket was verwerkt. Nu maak er 1 met het Bibelotte behang. Je kunt het net zo groot of klein maken als jezelf wilt.

Hierboven zie je hoe ik het maakte.
Je zorgt ervoor dat er in het midden aan de onderkant en aan één zijkant een plakstrook zit. Je vouwt de onderste plakrand naar binnen en hierop breng je lijm aan. Vouw de zijkanten om en plak deze vast. Draai het geheel om en voeg eventueel met band een sierrand aan toe.
 
Je kunt de wandvaas vullen met droog- of zijdebloemen en het ophangen of ergens tegenaan zetten.
De wandvaas hangt bij ons met behulp van poster buddies aan de muur.


Zoals je ziet hebben de zelfmakers een plekje in ons huis gekregen en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Fijne dag!

Reacties