The making of trui met ruche

 
Het was een heuse uitdaging toen er vanuit CraftKitchen werd gevraagd om een trui te ontwerpen met een ruche. Ten eerste had ik nog nooit een trui gehaakt, laat staan ontworpen. Eerst was er weerstand in mijn hoofd, maar uiteindelijk zag ik de uitdaging om het te gaan proberen. Ik voelde me net Pippi: Als ik het nog nooit gedaan heb, dan denk ik dat ik het kan.


Als handvat wat betreft de maat maakte ik gebruik van truien van Juul. En zo ging ik stap voor stap aan de slag en noteerde alles in mijn notitieboek.

Juul was mijn geduldige paspop, maar ik had ook andere hulp nodig. Naast een meetlint en steek markeerders gebruikte ik voor de mouwen dubbelgevouwen patroonpapier. Dit was mijn truc voor de opbouw van de mouwen.


Ook Juul had haar twijfels en ik was bang dat ze het helemaal niks zou vinden. In eerste instantie was de hals te wijd en leek het een off the shoulder trui te worden, maar ik had daar een oplossing voor en uiteindelijk was ik helemaal gelukkig met het eindresultaat en Juul die vond de trui zo lekker zitten en wilde het niet uitdoen. Nou dat is toch een fijn compliment. Ze was helemaal enthousiast over de trui, maar niet over een ruche, maar het ruche kwam er toch.


En zo ziet de trui eruit met ruche. Mijn vriendin Wendy en haar dochter Lara mocht ik voor mijn karretje spannen en ze fungeerden perfect als model. Ik wilde graag laten zien, dat de trui voor allerlei leeftijden geschikt is, dus met hun als model is me dat gelukt.

De trui is gehaakt in Durable Cosy fine en 1 van mijn favoriete garens waar ik mee mag werken. De kleur heet Blue grey. Voor Juul ga ik er 1 haken in Forest green een mooie diepe donkergroen, maar dan natuurlijk zonder ruche.

Deze versie is gehaakt in maat S/M, maar dankzij Alexa van Amilishly ook in andere maten te maken. Mocht je ook aan de slag willen gaan, dan vind je de werkbeschrijving en het patroon op de blog van CraftKitchen.nl. 

Zo dit kan ik ook weer met een gerust hart loslaten om weer verder te mogen gaan met ene nieuw project.

Fijne dag allemaal!

Reacties

  1. Heel gaaf is de trui geworden, het rouseltje vind ik echt super leuk! I love rouseltjes en kantjes!

    Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten