Hier wordt gewownd


Jullie hebben ongetwijfeld de collectie van Wown voorbij zien komen. Drie fijne wooncollecties van Zilverblauw, Binti home en &Suus. Mooie kleuren en fijne patronen en ik viel direct voor de diagonale streep van Zilverblauw en een kandelaar van Binti. De roze diagonale streep van Anki is nu ook in stof te krijgen en aangezien ik het weer tijd vond worden voor een nieuw kussenhoes ging ik met deze stof aan de slag. Maar zoals je ziet werd er niet alleen een kussenhoes gemaakt. Ik maakte ook eigenwijze bloemenhangers.


Mijn recept voor een bloemenhanger

Materialen:
- stof  (ik gebruikte de Anki roze streepstof te koop bij Kwantum)
- stukje leer
- draad van katoen
- 3 kralen
- naaimachine
- schaar
- knopspelden
- gaatjestang
- naald


Knip een stukje stof uit van ongeveer 26 cm breed en ongeveer 15 cm hoog en een cirkel met een doorsnede van ongeveer 8 tot 9 cm.

Leg het lapje dubbel en stik de zijkant dicht en werk deze af met de zigzag steek.

Spelt de cirkel als de bodem vast en stik deze vervolgens vast en werk deze af met de zigzag steek.

Vouw de bovenrand dubbel op een manier zodat de rand niet kan rafelen. Spelt deze vast en stik de rand vast.

Om er een hanger van te maken, knipte ik uit een stukje wit leer 3 smalle strookjes en maakte er met de gaatjestang kleine gaatjes in. Deze stookjes zette ik vast met een draad van katoen.

Ik haalde de katoenen draden door de leren lussen en haalde de uiteinden van de draad met behulp van een naald door een kraal.

Nu is de bloemenhanger klaar en kun je er een glas of een beker met bloemen in doen.

Fijne dag en tot een volgende keer!

Reacties

  1. Mooie spullen! Vooral die van Zilverblauw spreken mij aan, maar ik koop bewust niets. De kandelaar van Binti is ook een beauty.
    Je zelfmaker vind ik hartstikke leuk Liza!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt nog een werkwoord, let maar op: ik wown, jij wownt... mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gemaakt Liza! Ze hangen mooi en zo origineel ook :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die hangers zijn echt te gek! Superleuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents thanks for sharing.
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten