Valentijns spijkers project #2 en #3



Zoals beloofd post ik vandaag nog een DIY met de Valentijns spijkers van de Gamma. Want bij Valentijn (en alle andere dagen) past altijd een fijn en vrolijke gedekte tafel dus ging ik met dit uitgangspunt aan de slag.
Met een reststuk balk van de kaart- en fotohouder maakte ik een servethouder en een vierkant stukje van een plank een kaarshouder.


Voor de servethouder zaagde ik het balkje in een afmeting van 17 cm. Ik tekende 4 punten af om deze voor te boren met boor maat 2,5 .

Ik fleurde het balkje op met een likje verf om daarna, nadat de verf droog was, de spijkers in de voorgeboorde gaten te slaan.


Wat betreft de kaarshouder ook daar tekende ik de punten waar ik gaten moest voorboren. Om de kaars stevig te laten staan, moet de kaars strak tussen de kopjes van de spijker staan.
Ik gebruikte 3 spijkers, maar misschien is het beter om 4 spijkers te gebruiken om de kaars extra steun te geven.

Ook bij de kaarshouder gaf ik het hout met een likje verf een vrolijk accent.

Let wel goed op!!! Laat de kaars nooit brandend onbeheerd achter en wees voorzichtig met kleine kinderen en dieren in de buurt van de kaars.

Ik heb ook hier weer veel DIY plezier aan beleefd. Ben je niet in het bezit van de Valentijns spijkers, dan kun je natuurlijk deze DIY's ook met gewone spijkers maken.

Fijne dag allemaal!


Reacties

  1. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents thanks for sharing.
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten